קורס עומק 2019 ריקוד המחול המחלים
.

קורס עומק ב"תדרים בתנועה" - לריפוי מערכות יחסים

 "המחול המחלים"

 בהנחיית רוית יסעור

 

ב"תדרים בתנועה" הריקוד הופך לכלי רב עוצמה לשינוי, פריצת דרך וריפוי.

בריקוד יצירתי אנו שוזרים את תבונת הגוף, הלב, והמיינד

ומגלים את מפת הצבעים שהוצפנה בגופנו, מפה של ריפוי וצמיחה.

בקורס נגלה את הריקוד כמחולל שינוי,

ככלי לשחרור גוף הכאב והפחד,

נפתח אפיקים חדשים להיכרות עם עצמנו,

ולמימוש הפוטנציאל האישי והמקצועי. 

 

על הקורס:

בקורס נגלה את הריקוד שמחולל שינוי, ככלי רב עוצמה להתמרה ושחרור גוף הכאב והפחד.
בריקוד יצירתי, משוחרר, קצב והרבה שמחת חיים, נפתח אפיקים חדשים להיכרות עם עצמנו לריפוי מערכות יחסים,
למימוש הפוטנציאל האישי והמקצועי. 

 

תכני הקורס:

⚫️ המחול המחלים - כלים בתנועה לסיוע בריפוי פצעי הלב

⚫️ ריפוי קונפליקטים - הריקוד ככלי מרפא בקשר עם עצמי ואחרים 

⚫️ ריקוד הפיוס - עם גופי, עם עצמי, בני זוג, ילדים, הורים, תהליכי סליחה בתנועה

⚫️ דימוי גוף - התידדות עם הגוף , הקשר ההדוק בין דימוי גוף ודימוי עצמי 

⚫️ להבריא את העבר ולברוא את העתיד

 

 למי מיועד הקורס:

לכל מי שרוצה השנה לפרוץ דרך בריקוד, למי שרוצה לנוע במרחב מרפא לגוף ללב ולנשמה.

הקורס מיועד לכל מי שרוצה לקבל כלים בתנועה לריפוי מערכות יחסים באשר הן, למטפלים, תרפיסטים, עוס'ים, אנשי חינוך, מנחי קבצות, מורים לאימפרוביזציה, ריואבירטו, ניה, ביודנסה... לכל מי שרוצה להפוך לתרפיסט של עצמו!

שני קורסים יוצאים לדרך - בשרון ובצפון!


פרטים נוספים ב04-6619124 או בוואטסאפ 050-7626124

  קורס עומק חצי שנתי בשרון - "ריקוד הלב המתעורר"  

זמנים: בימי שלישי בשעות 17:00-21:00  

הקורס בן 15 מפגשים  

מפגש ראשון של הקורס ב - 7.1. 

מיקום: בעדנים משתלת דרך עדנים בסטודיו הריחמי והנעים 

עלות הקורס: 3580 ש"ח בהנחה מוקדמת 

 (ניתן לחלק ל-10 תשלומים)

 

קורס עומק חצי שנתי בצפון - "ריקוד הלב המתעורר"

זמנים: בימי חמישי בשעות 9:00-13:00

הקורס בן 15 מפגשים

מפגש ראשון של הקורס ב - 9.1.

 

מיקום: אולפנה למחול במשגב

עלות הקורס: 3580 ש"ח בהנחה מוקדמת

(ניתן לחלק ל-10 תשלומים)

מנחת הקורס... נעים להכיר..

רוית יסעור 

מייסדת שיטת תדרים בתנועה

הדחף למצוא את המקום הנכון עבורי החל מוקדם, זכיתי להורים נהדרים 
ולמרות שגדלתי בלינה המשותפת בקיבוץ על גבול הלבנון כשמטחי קטיושות וחדירות מחבלים היו חלק מהשיגרה,
וחלק מחברי בגן היו חוצים בלילה את הקיבוץ לבד בחיפוש אחר הוריהם, היתה לי ילדות שמחה ,
נשמתי אוויר הרים ואהבת אדם .

בגיל 15 חשתי עמוקות שעלי לפגוש את החיים שמחוץ לחממה הקיבוצית, דחף עז להבין את משמעות החיים ומקומי בהם גרם לי לעזוב בגיל 16 את הבית, חיפוש בו זכיתי מהר מאד לגלות את הפאשן של חיי,
פאשן שהוליד את "תדרים בתנועה " גיליתי שהמקום שבו אני רוצה להיות,המקום שמדליק אותי, מפעים אותי,

מרתק ומרגש אותי גם אחרי 30 שנה הוא ליצור מרחב בו אנשים משתנים , נפתחים , נמסים , מתגלים לעצמם ולאחרים .

הפאשן הזה גרם לי להקדיש את 30 השנים האחרונות להנחיית קבוצות בתהליכי שינוי ופריצת דרך . 

כשהכלי לשינוי ולריפוי הוא תנועה ! גיליתי שבצד עבודת מודעות ועבודה ריגשית חייבים לצרף את הגוף כי כל הדפוסים והפחדים שתוקעים אותנו רשומים בגוף , כשאנחנו נעים ורוקדים ולתנועה
מצרפים מודעות ונוכחות הקבצים שבגוף נפתחים וניתן לרשום אותם מחדש .

הפאשן של להביא את הריקוד כמחולל שינוי ,את שפת התנועה והצבע  כשפות מרפאות לכל נפש הוליד את
" תדרים בתנועה ", בניסיון לספר את הסיפור שלי מוקירה עמוקות את המורים הנפלאים שפתחו דעתי וליבי , ואת תלמידי הרבים שהם המורים הכי טובים שלי .

כיצד התנועה עם מפת הצבעים שינתה את חיי

הריקוד שחרר אותי מאחיזה בכאבי העבר , ריפא את פצעי הלב שלי , לימד אותי להפרד ולהתאהב מחדש .

הריקוד עם הדמויות מהם נפגעתי עזר לי למצוא חמלה ולסלוח למי שפגע בי , לסלוח לעצמי.
 אחרי שרקדתי את דמות אמא ואבא על שכבותיהם, הטריגרים שפעם היו מפעילים את הדפוסים שניהלו אותי, דפוס הילדה הטובה, האם המושלמת, המנחה המבריקה ...
דפוסי הריצוי והפרפקציוניזם שנהלו אותי בעבר כבר לא מנהלים אותי וזה לא דרש ממני
חפירה פסיכולוגית בעבר, כי הגוף נושא את הדפוסים, בריקוד הקבצים נפתחים וניתן לכתוב אותם מחדש.

ריקוד הצבעים הוא תרופה חינמית שאין לה תופעות לוואי.
בריקוד קילפתי את קליפת הההגנות ההתניות והפחדים, בריקוד נחשפתי יצאתי לאור וגיליתי את גווני מהותי,
את הקריאה הפנימית, את שעלי להיות ולעשות, בכדי למצוא את המקום הנכון עבורי,

באמצעות הריקוד גיליתי את שדה הנתינה והפריחה שלי וזו מתנת חיים -
לאפשר לאחרים להשיל את מה שמכסה את אורם, לתת לצבעים שלהם להגיע לעולם
לחשוף את אור העולם על גווניו לגעת בהם, לסייע לאחרים לגלות את תדר המהות שלהם
ולרקוד את חייהם זו זכות ענקית !! 

אחרי 24 שנים של הנחית קבוצות בשש השנים האחרונות אני מכשירה מנחים ומטפלים והם מביאים את "תדרים בתנועה " את מתנת ריקוד הצבעים לילדים בגני ילדים ובתי ספר , לקשישים , לאנשי חינוך ,לאנשים עם צרכים מיוחדים ...לאנשים רבים שבריקוד מרפאים עצמם מוסיפים צבע לחייהם .

הריקוד היה ועדין גלגל הצלה בזוגיות ובאמהות.
הריקוד הזוגי עם מפת הצבעים מאפשר לי זוגיות של אהבה למרחקים ארוכים.
 אני בת 53 , פגשתי את האיש המקסים שאיתי בגיל 17 , לפני 36 שנים ! אין מצב שהיינו שורדים 36 שנים יחד
לולא מפת הצבעים .
אנחנו כ"כ שונים זה מזה, אני כולי אש שבחיפוש מתמיד אחרי מקומות חדשים בהם לבעור,
אליהם להביא חום ואור, והוא כולו אדמה, סלע יציב וישיר . 

השוני העצום גרם לנו כמובן להתאהב זה בזו בנעורינו, אבל אחרי כן צריך לחיות עם השוני,
עם הצרכים השונים ...שוני בקצב ובגישה לגבי כל דבר, אני רוצה לשנות את העולם ולעשות זאת עכשיו,
הוא "אוהב להיות בבית עם הספרים הישנים ... " ואינו מבין למה צריך לצאת לחפש מעינות במדבר כיש אמבטיה . שוני בתדר וקצב הם המקור לכל ה"אלרגיות"
במערכות יחסים, אלרגיות שמעלות את אחוז הגירושים והגירושים הסמויים.

הריקוד עם התדרים עוזר לנו להכיר ולהוקיר, לקבל, לחייך אל שוני, ולמנף את הניגודיות שבנו לציוותיות משלימה .הריקוד עם הגוונים החמים של הקשת עזרו לי לחוש את המהות הגברית בכל עוצמתה,
לקלף את הקליפות הקשות בהן היא התכסתה , להבין את הגברים סביבי והגבר שאיתי, לקבל את דרכם המוזרה בכל ...עם הילדים, במכסת המילים, במטבח, במיטה ....
הריקוד עם המהות הגברית עזרה להכיר ולהוקיר את הלוחמים והאבירים, להוריד את השריון .
הריקוד הכחול עם הכריאוגרף הדגול שנקרא מים גילה לי את עוצמת המהות הנשית בטהרתה ולהתחבר לידיעת הדרך שבה . הריקוד הסגול נדרש לי כל יום ...

 

וזה עובד 

את  הכלים שאני אלמד אותך בקורס אני מיישמת על עצמי  
ואני רוצה לספר לך שבריקוד נמצא לי שלום עם גופי , עם עצמי, עם האיש שאיתי, עם ילדי ושכני
בחרתי להקדיש חיי ליצירת מרחבים בהם אנשים רבים בכל הגילאים מכל המגזרים יחוללו שלום עם גופם
עם עצמם , משפחתם והעשיה שלהם בעולם וזו השראה גדולה .

אני משתמשת בכלים של השיטה בחיי היום יום שלי בפתרון קונפליקטים, שחרור לחצים והבנת האחר 
השיטה הזו הוכיחה את עצמה אצלי ואצל מאות מהתלמדים שלימדתי ליוותי ואני מלווה עד היום
והיא יכולה גם לעזור ללקוחות שלך וכמובן גם לך

רוקדים מספרים

טל ארונס – סימה קורס הכשרת מנחים בתדרים בתנועה לפני 4 שנים . תושבת ת"א מורה לתאטרון קהילתי
הגילוי של תדרים בתנועה שינה את חיי ברמה האישית והזוגית אז החלטתי להעמיק אל תוך התכנים וב2011 סיימתי את הקורס הכשרה. במהלך הסטאג גיליתי אהבה לעבודה עם הגיל השלישי.
עשינו התאמה של התכנים של ״תדרים בתנועה״ שיתאימו לאוכלוסיה הזו (כך שלמשל רוב המפגש קורה בישיבה על כסא).
אני עובדת היום בכל רחבי הארץ עם אוכלוסיה עצמאית, תשושה ודמנטית בדיור מוגן, מרכזי יום, בתי אבות, מרכזים קהילתיים, עמותות ועוד.
מרגש לראות איך זה ממש עושה הבדל בחיים של אנשים כמו שזה עשה עבורי

אילה פוקס – סימה קורס הכשרת מנחים בתדרים בתנועה לפני שנתיים . תושבת גיל עמל . מורה למוסיקה
:סימתי את קורס ההכשרה בקיץ הזה ואני מנחה תדרים בתנועה בגני ילדים בגיל הרך גני חובה וחט'צ וקבוצות של הורים וילדים.
היכולת של הילדים להתחבר לדרך ההקשבה התנועה והחקירה שבתדרים בתנועה מפתיעה אותי כל פעם מחדש !.
אני בתחושה שזו דרך עכשוית מעודכנת ורלוונטית מאוד לילדים המתוחכמים של שנות האלפיים.
החיבור היצירתי בין כל המרכיבים של תדרים בתנועה עובד מצויין עם ילדים ופותח להם אפשרויות חדשות של חקירה ולמידה בכל תחומי החיים . גם בעבודה עם ההורים מתגלים צדדים עמוקים ופנים חדשות לקשר משפחתי .
אין כמו ריקוד משותף של הורה וילד ליצירת קשר שהוא מעבר למילים ושווה זהב לשני הצדדים !

ענת רוזנפלד – תושבת חיפה .סימה את קורס ההכשרה בשנה שעברה – מנחה תדרים בתנועה במשרה מלאה אנשים עם צרכים מיוחדים , נכים ואוטיסטים וקשישים במרכזי יום :
אל תדרים בתנועה נחשפתי לראשונה בפסטיבל דרך גוף.
לפסטיבל הגעתי משתי סיבות עיקריות: הראשונה הייתה הרצון להיחשף ולטעום עוד מעולם התנועה לאחר שמספר שנים קודם לכן עברתי הסבה מקצועית מכלכלנית למטפלת בשיטת אלבאום.
הסיבה השנייה הייתה אישית יותר. עמדתי בפני פרידה משמעותית בחיי, הפרידה מאמי לאחר שחלתה בסרטן. רציתי להיות ולחוות את הפרידה מבלי לפחד פחד מוות מן האבדן המתקרב. היה בי רצון להתקרב לאישה שהייתה רחוקה ומסוגרת מאחורי חומות הגנה רצון לגעת ולהינגע.
הגעתי לחוות סדנת תדרים שהייתה בדשא במרחב הפתוח. זוכרת המון מטפחות צבעוניות פזורות במרכז הרחבה דבר שמשך את תשומת ליבי והעלה חיוך על פני. מהסדנא זוכרת רקוד אחד שהטביע את חותמו על כל תהליך הפרידה מאמי ולימים גם על לימודיי בתדרים ועבודתי בתחום. בסדנא רקדתי עם אותם חוטי הפחד שהפך ע"י הלפיתות למוחשי כל כך. זוכרת את עצמי נושמת לא נושמת נאבקת עד שההנחיה שנתנה הייתה להתיידד עם הפחד דבר שהיה לי מאד חדש. זוכרת את אותה הרפיה בגופי שחרור מן הכיווצים ומאותו מקום החל תהליך של שחרור אחיזה בקשר עם אימא. . אפשרתי לאמי ניצולת שואה ,שכל חייה ידעה רק להיאבק ,גם להרפות לא מתוך ויתור אלא מתוך השלמה.
לאחר מותה עלה בי הצורך לשחרור אחיזה מן הכאב. הכתובת לפנייה הייתה ל ברורה. יצרתי קשר עם רוית הזדהיתי לראשונה למרות שהחיבור התרחש מזמן. השתתפתי בסדנאות עומק בפעימה חודשית שנערכו בפגודה בקיסריה. כל סדנא הדהדה בי ,אדוות של גלים חודשיים מלווים בכתיבה ושתוף. מסדנא לסדנא עברתי תהליכי שחרור והעצמה מרגישה שפור בביטחוני הגופני ובביטחוני העצמי. המשך הדרך לשנת ההכשרה בתדרים הייתה טבעית.
במהלך שנת ההכשרה אבי חלה ולאחר זמן קצר נפטר. שנה שבה רקדתי את ריקוד הפרידה מאבא אפשרתי לעצמי לכאוב את הפרידה ולהיות נוכחת אתו ברגעיו האחרונים. כיום עובדת עם קשישים ואוכלוסיות עם צרכים מיוחדים,
נפעמת בכל פעם מחדש מעוצמות הריפוי הגלומים ברקוד בשלוב המוזיקה והצבעים. עד כמה האור בפנים, החיות ושמחת החיים חוזרת לעיני הקשישים כשמפעילה את המוזיקה ולרגע המציאות האפורה של חייהם נצבעת בצבעי המטפחות הצבעוניות.
מרגשת מאד העבודה עם אנשים עם פיגור חלקם על הרצף האוטיסטי. עד כמה המוזיקה וחיבור היד למטפחות או לחוטים המקשרים את הקבוצה אחד לשני, עוזרים לאנשים אלו לתקשר ולצאת מניתוק. עד כמה יש לחברה שלנו ללמוד מיופים הפנימי של אנשים יקרים אלו. כמה אהבה נתינה אותנטיות כנות ואמתיות יש בהם. חלקם מביעים זאת ברקוד ללא חסמים ולהיות עדה לכך מרגש אותי עד דמעות .כל מה שהם זקוקים זה לסבלנות וסובלנות שלנו כחברה ויופיים מתגלה.

רניה חביב – סימה את קורס הכשרת מנחים בתדרים בתנועה בקיץ . תושבת דיר חנה . מורה לחינוך מיוחד ומאבחנת דידקטית .
אני עובדת כמאבחנת דידקטית במתיא סחנין ובחצי המשרה השנייה מורה לחינוך מיוחד בבית ספר לחינוך מיוחד..בהיותי שנים רבות בקורסי תדרים בתנועה ומתוך אמונה וחזון עד כמה יכולה הריקוד בהשראת הצבעים, המוסיקה והמילים לחולל שינוי ולהמיס כעסים בין ותוך אישיים, רציתי להעביר את התכנים בקרב המורים איתם אני עובדת שהם אוכלוסיה מגוונת של מורים דתיים, חילונים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים , היו לי חששות שלא תהיה פתיחות בשל מגוון תפיסות ומחשבות ושוני באמונות בגישה. יום אחד נקבעה ישיבת מורים, והחלטתי להעביר את הישיבה מישיבה רגילה לסדנת תדרים בתנועה , עם הרבה חששות הכנתי סדנא ומוסיקה , בחרתי מהתכנים של תדרים בתנועה להתמקד בנושא של מנבדלות לאחדות והנחתי לראשונה סדנת תדרים בתנועה למורים ומורות נוצרים , מוסלמים ודרוזים ... אני לא יכולה במילים לתאר את התגובות והמשוב שהעבירו המורים, היה מרתק, משחרר, מעורר השראה ותובנה ומגבש .. עד היום ההד של ההנחיה מורגש בצוות המורים . הסדנא השניה שהנחתי היתה לרכזות חינוך לשוני במתיא סכנין (מרכז תמיכה בילדים עם צרכים מיוחדים ), התבקשתי ע"י המדריכה האזורית להעביר סדנא לשחרור לחץ סוף השנה ואיסוף פרות השנה , קציר כל המאמצים והטרחה של כל ימי השנה, העברתי סדנא הרפיה לכל אברי הגוף דרך הצבעים בליווי מוסיקה מרתקת, מההרפיה עברנו לשחרור בתנועה של האבק שנוצר במהלך השנה והפקת תובנות . התגובות של הרכזות היו נפלאות והן ביקשו השתלמות וסדנאות מרוכזות, הרגשתי שהמורים צמאים וזקוקים לזה.

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.